سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشخصات فنی ساندویچ پانل

مشخصات فنی ساندویچ پانل

ابعاد

ضخامت ساندویچ پنل به طور کلی بین اعداد 40 تا 300 میلی‌متر نوسان می‌کند. عرض پنل‌ها به نسبت طول 2 تا 11 برابر کمتر هستند. طول ساندویچ پانل‌ها می‌تواند از 2 تا 13.5 متر باشد که اعداد بسیار بزرگی هستند. البته اگر احساس می‌کنید نیاز شما متناسب با این ابعاد نیست می‌توانید تغییراتی در آن‌ها ایجاد کنید.

وزن

به دلیل استفاده از مواد فوق العاده سبک در مرکز ساندویچ پانل ها، وزن آن هم بسیار سبک بوده و در هر متر مربع وزنی بین 8 تا 10 کیلوگرم را داراست.

وزن پانل دیواری = طول × عرض × (1.16)

وزن پانل سقفی = طول × عرض × (1.07)

هسته

هسته ساندویچ پانل همان لایه عایق میانی است که معمولا دو ورق سخت یا دو پوسته در دو طرف خود دارد. تمام ویژگی‌های عایق بودن، نسوز بودن و سبکی متکی بر هسته این پانل‌ها است. اینکه جنس هسته فوم پلی اورتان باشد یک مزیت به حساب می‌آید.

انواع نورد ورق زیره و رویه

دو ورق زیر و روی عایق از جنس گالوانیزه، آلومینیوم، آلوزینک یا … متناسب به نیاز مهندسی و کاربری ساندویچ پانل می‌تواند درطرح‌های متفاوتی مثل کرکره‌ای، سینوسی، پاناروما، کرکره‌ای درشت و ریز، کرکره‌ای چهار گام، صاف، ایرانی و کره‌ای نورد و تولید شود.

چسب عایق

برای اتصال فوم عایق و ورق‌ها و همینطور درزگیری از چسب عایق ساندویچ پانل استفاده می‌شود این چسب که در اصطلاح صنعتی چسب ماستیک نامیده می‌شود بین تمام مصالح از قبیل بتن، سنگ و فلزات چسبندگی ایجاد می‌کند و در حضور این چسب تبادل حرارتی به شدت کاهش می‌یابد.

نوع اتصال

در ساندویچ پانل‎‌ بسته به نوع آن و خواست مشتری حالت‌های اتصال متفاوتی پیش بینی می‌شود. این محصول نوین ساختمانی یا خود دارای نر و مادگی یا اصطلاحا فاق و زبانه و در مواردی پیچ مخفی هستند، یا اینکه با پیچ و رول پلاک یا سیم مفتول و مواد درزگیر به هم متصل می‌شوند.

رنگ

انواع ساندویچ پنل در 12 طیف رنگی (رال رنگ) تولید می شوند که این رنگ ها شامل سفید، آبی، کرم، سبز، زرد، بنفش، نقره ای، قرمز، مشکی، قهوه ای، نارنجی و طوسی که با توجه به موقعیت مکانی سازه، نظر کارفرما و شرایط آب و هوایی منطقه انتخاب و طراحی و تولید می شوند.

ضخامت

پانل ها در ضخامت های بین 2 الی 25 سانتیمتر و بر اساس نیاز مشتریان تولید می شوند. ضخامت اصلی انواع ساندویچ پانل ها متشکل از 5 لایه آن یعنی ورق بیرونی و لایه محافظی آن، فوم عایق میانی و در انتها لایه درونی و لایه محافظتی آن تعیین می شود که با توجه به نوع کاربری، شرایط ساخت، ضخامت پانل ها متفاوت است.

دانسیته

دانسیته ساندویچ پانل یا میزان فشردگی آن، در اغلب موارد به هنگام انتخاب پنل مورد استفاده بسیار اهمیت، دانسیته بالا نشان دهنده فشردگی بالا و در نتیجه مقاومت بیشتر پانل است.بنابراین اگر سازه ای مستحکم تر با طول عمر بالا میخواهید باید از ساندویچ پانلی با دانسیته بالا استفاده کنید.

ورق های ساندویچ پانل

ورق ساندویچ پانل سقفی بسته به شرایط از جنس فولاد، آلومینیوم، آلوزینک و گالوانیزه ساخته می‌شود. همچنین جنس لایه عایق نیز می‌تواند پلی‌استایرن، پلی‌یورتان، پشم شیشه یا پشم ‌سنگ باشد. ورق ساندویچ پانل دیواری عموما از جنس‌های آلومینیومی، ورق گالوانیزه یا آلوزینکی انتخاب می‌شود. جنسی که برای ورق ساندویچ پانل دیواری استفاده می‌شود به طور مستقیم ویژگی‌های کلی آن پنل را تعیین خواهد کرد.

ورق ساندویچ پانلورق های رویه و زیره ساندویچ پانل

فوم های ساندویچ پانل

بسیاری از پانل‌های ساندویچی از نوع صنعتی فوم ضخیمی دارند؛ ضخامت این عایق‌ها بین 4 الی 10 سانتی متر است که جنس عایق و لایه‌های به کار رفته برای تولید آن عدد دقیق و نهایی را مشخص می‌کنند. به طور کلی ضخامت فوم‌ها از 4 سانتی متر تا 15 سانتی متر در بازار موجود است. فوم پلاستیکی، عایق پشم معدنی،فوم PIR،فوم IPN، فوم یونولیتف، پلی یورتان، پشم شیشه ازانواع مختلف فوم های ساندویچ پانل می باشند.