سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت برندیک

بررسی در دسترس بودن نام تجاری - توسعه یک نام تجاری عالی شامل مواردی فراتر از ارائه یک ایده هوشمندانه است. در این مقاله ، ما از اهداف تجاری ، بازارهای هدف ، موقعیت تجاری مورد نظر و چگونگی تأثیر منافع جمعیتی بر روند نامگذاری شما بررسی می کنیم. ما آنچه را که یک مارک تجاری خوب را تشکیل می دهد تجزیه و تحلیل می کنیم ، برخی از بهترین نمونه های نام تجاری ، ایده های طوفان مغزی را بررسی می کنیم و به شما الهام می دهیم.

تجزیه و تحلیل نام تجاری

در اینجا شرکت برندیک چند مارک برتر جهان را تجزیه می کنم و به شما کمک می کنم درک کنید چگونه آنها نکات و مراحل ذکر شده در بخش قبلی را اجرا کردند.

اسامی برای برند

نام تجاری   Google

گوگل

گوگل یکی از بزرگترین اسامی است که در آن وجود دارد. نام آن در واقع از غلط املایی مختصر کلمه Googol ناشی شده است. گوگل دومین عدد بزرگ است: 1 x 10 ^ 100. آنها در حالی که در جستجوی کلمه ای بودند که بتواند دقیقاً بزرگترین منبع داده را نشان دهد ، این نام Google را انتخاب کردند. بعد از دیدن غلط املایی "Google" گیر افتاد.

 

 

دیزنی

دیزنی به نام بنیانگذار آن والت دیزنی نامگذاری شده است. لازم به ذکر است که نام دیزنی نامی غیرمعمول است که به عنوان یک نام تجاری برجسته است. معنی و شخصیت آن با سرگرمی مترادف شده است. در طول سال ها ، این استودیو با اطمینان تولید انیمیشن با کیفیت بالا ، مرزها را امتحان کرد و با آزمایش فناوری ، استودیوی دیزنی را به پیشگام صنعت سرگرمی برد. این نام تجاری اکنون نوید وعده ای است که مبتنی بر میراث ، متشکل از یک نام ، کیفیت ، استانداردهای بالا و سرگرمی های اصلی است.

 

verizon-businessnamegenerator

ورایزون

ورایزون ترکیبی از دو کلمه است. اولاً کلمه لاتین "veritas" که به معنای حقیقت است و دوم اینکه افق. این ترکیب کلمات برای یک شرکت ارتباطات از راه دور بیانیه قدرتمندی است. Horizon ابهت و بزرگی شرکت را پیشنهاد می کند ، وریتاس نشان می دهد نام تجاری قابل اعتماد است و لاتین کلاس کمی به نام آن وام می دهد. نتیجه یک کلمه به راحتی به یاد ماندنی است که کاملاً بی نظیر و کاملاً قدرتمند است

 

 

لولومون

Lululemon - بچه های Lululemon وقتی برند خود را ساختند کمی متفاوت کار می کردند. فکر اصلی آنها ایجاد چیزی بود که با دشوار تلفظ در ژاپنی مورد توجه بازار ژاپن قرار گیرد. تصور می شد که از آنجا که واج "L" در الفبای ژاپنی وجود ندارد ، این مارک کاملاً آمریکای شمالی ظاهر می شود و آن را برجسته می کند. جالب توجه است که ادعای "Ls" در واقع گفتن آن در کلمه انگلیسی بسیار سرگرم کننده است و به برند کمک می کند طرفداران خوبی در غرب داشته باشد.

 

نام تجاری نایک

نایک

Nike قبل از اینکه به برندی تبدیل شود که امروزه می شناسیم چندین تغییر جایگاه را طی کرد ، که نشان می دهد نامگذاری یک برند چقدر سخت است. در ابتدا بنیانگذار Bill Bowerman و Phil Knight می خواستند این شرکت را "Dimension 6" بنامند. نام فعلی خود را تا سال ‘71 نبرد. نایک الهه پیروزی یونان است. به سرعت می توانید ببینید که چطور برای یک مارک ورزشی مناسب است. کوتاه ، به راحتی به خاطر سپرده می شود و به معنای واقعی کلمه به معنای پیروزی برای افرادی است که آن را می پوشند. تیک نایک یا swoosh بسیار قابل تشخیص ، تلاشی برای انتقال حرکت در طراحی است.

 

آمازون

جف بزوس ، در سال ‘95 می خواست نام خدمات تحویل خود را کادابرا بگذارد. با این حال ، او سرانجام متقاعد شد که این صدا بیش از حد شبیه یک جسد است. بنابراین برای جلوگیری از دلالتهای منفی آنها با آمازون ، بزرگترین رودخانه در جهان ، رفتند. دلیل انتخاب آنها این است که رودخانه ها ، به طور کلی آب ، به طور سنتی کارآمدترین راه حمل کالا است.

اسامی برای برند

تولید ایده های نام تجاری

نام تجاری الهام بخش

در اینجا ، من به چند ایده نام تجاری برای صنعت مختلف رسیده ام سعی می کند ایده ای در مورد چگونگی روند کار به شما ارائه دهد.

 

Edge Technologies: نام ساده ای مانند Edge به راحتی به خاطر سپرده می شود و در صنایع فناوری معنای واضحی دارد. این بیانیه ای از محصولات نوآورانه پیشرفته است که شرکت برندیک نسبت به رقبا برتری دارند. با این حال ، این کاملا منحصر به فرد نیست زیرا چندین محصول با مشخصات بالا توسط سامسونگ - یعنی Galaxy Edge - در حال حاضر در بازار وجود دارد. هر چند تغییر در این مورد می تواند مکان جالبی برای شروع باشد.

Daemon: این یک کلمه جالب است. در اساطیر یونان به معنای روح درونی یا نیروی هدایتگر است. در فناوری ، این یک زیر برنامه است که به جای اینکه تحت کنترل مستقیم یک کاربر تعاملی باشد ، به عنوان یک فرایند پس زمینه اجرا می شود. به دلیل کثرت معنی ، به عنوان یک اسم برجسته می شود.

پارامور: با ترکیب کلمات پارامتر و سایر موارد ، دامنه وسیعی از احتمالات را پیشنهاد می کنید. علاوه بر این ، یک فرد مهم یکی از عزیزان است ، که پیامدهای صمیمیت را به هویت مارک می افزاید.

Blended Flavors: نامی ساده برای یک تجارت غذایی. طعم های ترکیبی دارای مفهوم مثبت از طعم های منحصر به فرد و جدید است.

Bubblicious: ترکیب حباب و خوشمزه. این نام جالبی را برای یک شرکت نوشیدنی های گازدار که هدف آن کودکان است ، می سازد. با این حال ، طبیعت کودکانه این نام در امکانات پایین خط محدود کننده است.

فعال کردن: فعال ، فعال کنید. به عنوان نام کالاهای ورزشی ، این امر به عنوان یک دستور عمل می کند ، ظاهراً به افراد می گوید که جنبه ورزشی خود را فعال کنند. این فرصت های کاملاً سخت بازاریابی را در مورد ایده رسیدن افراد به اهدافشان ایجاد می کند.

Sword and Shield: این به عنوان یک مارک لباس ورزشی مردانه کار می کند. این سلاح های قدیمی است که در جامعه فعلی ما عاشقانه است.

اروس: خدای عشق رومی. برای یک نام تجاری زیبایی این نام مستقیماً با خواسته های مصرف کنندگان ارتباط دارد.

Mi Amor: گسترش ایده Eros ، این به معنی عشق من است. مالکیت دارد و تقریباً به عنوان یک دستور ظاهر می شود. بازهم به عنوان یک مارک زیبایی ، گویای خواسته های مصرف کنندگان است.

مدافع: یک مدافع دوست و پشتیبان است. این به عنوان یک برند لباس حاوی پیام جالبی است. آیا لباس ها طرفدار شما هستند و از حس مد شما حمایت می کنند. یا اینکه طرفدار برند هستید. با کار کردن در هر دو روش ، مشتری را با سطح نام تجاری عمیق تری با برند درگیر می کند.

 

چیزهای نهایی که باید هنگام نامگذاری نام تجاری خود به خاطر بسپارید!

ما بسیاری از مبانی را پوشش داده و ایده های کمی را برای کمک به شما درمورد بررسی مارک تجاری مداوم ارائه داده ایم و اگر تا اینجا خوانده اید امیدوارم این مقاله به شما کمک کند حداقل یک قدم به نام تجاری کامل نزدیک شوید!

 

اگر چیز دیگری با خود نمی برید ، درک کنید که نام تجاری شما فقط از نام تشکیل نشده است. این نام صرفاً نقطه شروع است. این پایه ای است که شما از آن هویت برند خود را می سازید. نام تجاری شما باید از نظر احساسی با مخاطبان ارتباط برقرار کند. این باید منحصر به فرد باشد ، به راحتی به خاطر سپرده شود و شخصیت و پیام تجاری شما را به وضوح منتقل کند. سعی کنید خود را با یک اسم کاملاً خاص مربوط به یک محصول یا منطقه محدود نکنید ، بلکه در عوض به فکر ایجاد انجمن های مثبت باشید. از نامها یا نامهایی که تلفظ آنها دشوار است خودداری کنید. سرانجام ، به یاد داشته باشید که چگونه نام تجاری شما به زبان های خارجی ترجمه می شود زیرا نمی خواهید نام تجاری شما مانعی برای مکان های بازار بین المللی باشد.